Om os

Woodbo ApS blev etableret i 2011 og udvikler professionel IT-systemer til kommunale og private hjælpeordninger og socialpædagogiske institutioner.

Vores historie

Sådan startede Woodbo

I 2010 gav Søren udtryk for sin frustration ved dårlige socialpædagogiske IT-systemer for danske institutioner. Det måtte kunne gøres bedre.

Derfor etablerede vi Woodbo ApS og startede udviklingen af et fleksible og gennemtænkt IT-system, som ville give bedre mulighed for at håndtere de daglige opgaver og procedure i private såvel som offentlige institutioner.


“Et socialpædagogisk IT-system bør give overblik og være let at bruge.”

— Søren Haubek

I 2011 blev den første version af Woodbo Social lanceret. I 2013 blev en ny og forbedret version lanceret og Woodbo udvidede sit markedsområde til også at omfatte specialinstitutionen og hjælpeordninger. I 2015 blev Woodbo System lanceret og i 2017 lancerede vi Woodbo Cloud.

Ledelsen

Personerne bag
Woodbo ApS

 

Søren Haubek

Adm. Direktør

Søren er uddannet socialrådgiver. Han har mangeårig erfaring fra Socialforvaltningen og Kriminalforsorgen, herunder brugen af IT-systemer indenfor det sociale arbejdsområde.

Søren har via sit arbejde været aktiv i forhold til akkreditering og generel kvalitetssikring på institutionsområdet. Han har et indgående kendskab til de administrative udfordringer en moderne institution står overfor. Derved sikre han at den bedste tilgang til kvalitetssikring, effektmåling og en relevant udvikling af applikationen.

Søren varetager den daglige administration og kunde kontakt.

Martin Haubek

Chefarkitekt

Martin har arbejdet med software udvikling i over 25 år. Han har gennem sin karriere udviklet kreative software løsninger til en række internationale firmaer og organisationer inklusiv; LEGO, Nokia, Microsoft, Qantas og Aurion.

Martin er krediteret som opfinder af US patent nummer 20080209534 med titlen “Token based applicaions platform method, system and apparatus”.

Martin varetager daglige software udvikling.

Datasikkerhed

Beskyttelse af personfølsom-data er vores højeste prioritet.

Data altid sikkert anbragt hos Woodbo. Vi bruger kun 256-bit SSL krypteret data forbindelse imellem Woodbo serverne og brugernes computere.

For yderligere at beskytte personfølsom data, laver vi f.eks. validation på borgerens navn og CPR-nummer og derfor er disse oplysninger altid skjult i e-mail notifikationer. Der kræves altid et unikt Log Ind og adgangskode for alle konti og med automatisk Log Ud af systemet efter fravær.

Vi tilbyder som de eneste en række ekstra sikkerhedsmuligheder:

  • Tofaktorgodkendelse
  • Tvangsskifte af adgangskode efter tidsinterval
  • Automatisk spærring af konto ved gentagende Log Ind forsøg
  • Fuld logning af brugeraktivitet

Vi samarbejder med en af Danmarks bedste og mest sikre hosting udbyder og vi overholder narturligvis alle sikkerheds-regler og procedure anbefalet af Datatilsynet.

Vores software har installeret nyeste sikkerhedsopdateringer og rutinemæssigt undersøger vi sårbarheder i systemerne.

Woodbo lever 100% op til EU-Persondataforordning og overholder alle sikkerheds-regler anbefalet af Datatilsynet

Videreudvikling

Vi forbedre hele tiden IT-systemet og tilføjer nye moduler

 

Som kunde hos Woodbo bruger din institution altid den seneste version af vores applikation — helt uden af skulle ændre service aftalen eller opsætning. Det er blandt andet en af grundene til at vi har udviklet IT-værktøjet som SaaS (Software as a Service).

Woodbo har en ambitiøs plan for videreudviklingen af applikationen og vi arbejder hele tiden på at forbedre de forskellige funktioner og moduler. Samtidig har vi masser af ideer som vi ønsker at udvikle og integrere i kommende versioner.

Alt sammen for at give vores kunder et bedre IT-system og integration af IT i institutionen.