Om os

Woodbo ApS blev etableret i 2011 og udvikler professionel IT-systemer til kommunale og private hjælpeordninger og socialpædagogiske institutioner.

Vores historie

Sådan startede Woodbo

I 2010 gav Søren udtryk for sin frustration ved dårlige socialpædagogiske IT-systemer for danske institutioner. Det måtte kunne gøres bedre.

Derfor startede vi udviklingen af et fleksible og gennemtænkt IT-system, som ville give bedre mulighed for at håndtere de daglige opgaver og procedure i private såvel som offentlige institutioner.


“Et socialpædagogisk IT-system bør give overblik og være let at bruge.”

— Søren Haubek

I oktober 2011 blev den første version af Woodbo lanceret. I marts 2013 blev en ny og stærkt forbedret version 2 lanceret og samtidig udvidede Woodbo sit markedsområde til også at omfatte specialinstitutionen og hjælpeordninger.

Ledelsen

Personerne bag
Woodbo ApS

 

Søren Haubek

Adm. Direktør

Søren er uddannet socialrådgiver. Han har mangeårig erfaring fra Socialforvaltningen og Kriminalforsorgen, herunder brugen af IT-systemer indenfor det sociale arbejdsområde.

Søren har via sit arbejde været aktiv i forhold til akkreditering og generel kvalitetssikring på institutionsområdet. Han har et indgående kendskab til de administrative udfordringer en moderne institution står overfor. Derved sikre han at den bedste tilgang til kvalitetssikring, effektmåling og en relevant udvikling af applikationen.

Søren varetager den daglige administration og kunde kontakt.

Martin Haubek

Chefarkitekt

Martin har arbejdet med software udvikling i over 25 år. Han har gennem sin karriere udviklet kreative software løsninger til en række internationale firmaer og organisationer inklusiv; LEGO, Nokia, Microsoft, Qantas og Aurion.

Martin er krediteret som opfinder af US patent nummer 20080209534 med titlen “Token based applicaions platform method, system and apparatus”.

Martin varetager daglige software udvikling.

Maksimal sikkerhed

Woodbo anvender den højeste SSL 256-bit sikkerheds kryptering.

Vi har prioriteret sikkerheden særdeles højt, da det meste data er personfølsomme oplysninger. Der laves altid validation på borgerens navn og CPR nummer, som er skjult i e-mail notifikationen. Der kræves altid et unikt Log Ind og adgangskode for alle medarbejder konti og med automatisk logget ud af systemet efter 20 minutters fravær.

Al data kommunikation frem og til Woodbo’s servere er krypteret. Ingen kan derfor opsnappe og afkode datastrømmen.

Vores servere er fysisk placeret i betonarmeret lokaler i Danmark. Vi overholder narturligvis alle sikkerhedsregler og procedure anbefalet af Datatilsynet.

Data er altid sikkert gemt hos Woodbo.

Woodbo overholder alle sikkerhedsregler og procedure anbefalet af Datatilsynet

Videreudvikling

Vi forbedre hele tiden IT-systemet og tilføjer nye moduler

 

Som kunde hos Woodbo bruger din institution altid den seneste version af vores applikation — helt uden af skulle ændre service aftalen eller opsætning. Det er blandt andet en af grundene til at vi har udviklet IT-værktøjet som SaaS (Software as a Service).

Woodbo har en ambitiøs plan for videreudviklingen af applikationen og vi arbejder hele tiden på at forbedre de forskellige funktioner og moduler. Samtidig har vi masser af ideer som vi ønsker at udvikle og integrere i kommende versioner.

Alt sammen for at give vores kunder et bedre IT-system og integration af IT i institutionen.